Vijfde etappe: Zevenbergen - Ossendrecht - Reisverslag uit Ossendrecht, Nederland van Marijke en Eric - WaarBenJij.nu Vijfde etappe: Zevenbergen - Ossendrecht - Reisverslag uit Ossendrecht, Nederland van Marijke en Eric - WaarBenJij.nu

Vijfde etappe: Zevenbergen - Ossendrecht

Blijf op de hoogte en volg Marijke en Eric

28 Juli 2012 | Nederland, Ossendrecht

Net toen het internet weer gerepareerd was en we ook weer konden pinnen, verlieten we een natgeregend Zevenbergen, waar de rokers onverdroten voor de deur stonden. De warmte van de afgelopen dagen gecombineerd met de regen leidde tot nog een benauwde dag. Het werd een beetje een rare dag langs de plaatsen Standdaarbuiten(?), Oudenbosch, Roosendaal, Wouwse Plantage, Huijbergen naar Ossendrecht. Meestal weilanden, maar we dachten in Roosendaal wel een mondaine stad aan te treffen, maar mocht je al van plan zijn om daar een keer heen te gaan, laat maar zitten, weinig aan. Na Roosendaal door het favoriete landschap van Marijke, de bossen, via allerlei plaatsen of gebieden waar Wouw in voorkomt naar Ossendrecht. We wisten niet wat we hier zouden aantreffen en dit gevoel werd versterkt door deze plaats. Maar het hotel was het beste van onze reis tot dan toe. We hebben ook in het bijbehorende restaurant gegeten en dit was echt uit de kunst. Mocht iemand in dit landsdeel ooit een overnachting nodig hebben: Grenshotel de Jonckheer in Ossendrecht is de moeite meer dan waard! Dezelfde nacht werd het hotel bezocht door deelnemers van een oldtimer rally, dus het werd een museum op de parkeerplaats. Mooi gezicht, die oude auto's. We raakten aan de praat met de burgemeester van Huizen en dat gebeurde nog een paar keer gedurende de avond en volgende ochtend. Leuke man met een brede interesse en kennis!